Zakaj pivovarski velikan vlaga milijone v brezalkoholno prihodnost

Novice Marko Rabuza 14. decembra, 2025 15.30
featured image

Pivovarski velikan je v brezalkoholno proizvodnjo piva vložil 3,9 milijarde dolarjev. Kaj poganja zelo dinamično panogo znotraj pivovarskega področja?

14. decembra, 2025 15.30

Povpraševanje po brezalkoholnem pivu v zadnjih letih strmo narašča, kar potrjuje tudi raziskava Growth Market Reports, ki napoveduje skoraj podvojitev trga – z 22,4 na 41,6 milijarde dolarjev – do leta 2033.

Potrošniki, zlasti mlajše generacije in t. i. “zebra pivci” (mešajo brez in alkoholne različice), se vse pogosteje odločajo za zdravju prijaznejše alternative, poudarja analiza podjetja Innova Market Insights.

Trende so prepoznali tudi največji pivovarji, ki v razvoj brezalkoholne različice vlagajo več milijard evrov. Med njimi je tudi AB InBev, ki je v svoji pivovarni v Magorju odprl poseben oddelek za “dealkoholizacijo”.

Izraz “dealkoholizacijska enota” bi lahko zvenel kot ime ustanove, kamor se zatečemo po (pre)veselih božičnih praznikih, vendar v novi enoti pivovarne v južnem Walesu dejansko izločajo mačka iz piva, slikovito piše britanski The Guardian.

29 blagovnih znamk brezalkoholnega piva

AB InBev je mestu Magor v Walesu odprl visokotehnološko tovarno, v katero je vložil 3,9 milijarde dolarjev, kar je sicer v luči velikosti celotne industrije piva malo, a kaže trend, da so brezalkoholna piva v porastu.

Velikan med pivovarji ima kar 29 blagovnih znamk brezalkoholnega piva, med njimi Corona Cero in Budweiser Zero. V zadnjem četrtletnem poročilu so poudarili, da so piva brez alkohola imela 27-odstotno rast na četrtletni ravni.

Po podatkih podjetja za analizo pijač IWSR je bil britanski trg piva leta 2024 vreden več kot 13,5 milijarde funtov. Od leta 2019 povprečna letna rast povpraševanja po pivu brez alkohola presega 20 odstotkov, kar zdaj predstavlja dva odstotka trga po obsegu. IWSR napoveduje, da se bo ta številka do leta 2029 podvojila na štiri odstotke.

Vodja oddelka za brezalkoholne pijače pri IWSR Susie Goldspink meni, da je brezalkoholno pivo najbolj dinamičen del novega trga. “Raven inovacij je visoka, zanimanje potrošnikov narašča, in še je veliko prostora za rast,” našteva.

Včasih so bili obupnega okusa

Nova enota je del globalnega pivovarskega imperija AB InBev, in ob njenem uradnem odprtju v petek je Brian Perkins, ki nadzira delovanje britanske enote tega podjetja, priznal, da je bilo pivo brez alkohola v začetku obupnega okusa.

Alkohol pivu daje sladkobo, toplino in polnost okusa, poleg tega vpliva na izparevanje drugih aromatičnih spojin, kar ustvarja značilen okus piva. Zato je bila odstranitev alkohola ob hkratnem ohranjanju okusa velik izziv za industrijo, dodaja The Guardian.

“Pivo brez alkohola je bilo včasih zanič, ker je bila tehnologija zelo primitivna,” pravi Perkins. “Pivo je zelo občutljiva stvar – treba ga je obravnavati nežno, in to se je poznalo na okusu. Dobili ste pivo brez alkohola, a z okusom, ki je bil – milo rečeno – obupen.”

A časi so se spremenili. Enota za dealkoholizacijo uporablja najsodobnejšo tehnologijo, ki po trditvah podjetja predstavlja “pomemben korak naprej pri ohranjanju polnega okusa in arome piva”.